BESLENME DOSTU OKUL PROJESİ NEDİR?
Millî Eğitim Bakanlığına bağlı örgün eğitim kurumlarında, sağlıklı beslenme ve hareketli yaşam konularında duyarlılığın artırılması ve bu konuda yapılan iyi uygulamaların desteklenmesi ile okul sağlığının daha iyi düzeylere çıkarılması amacıyla, Bakanlığımız ile Sağlık Bakanlığı arasında 21.01.2010 tarihinde "Beslenme Dostu Okul Programı İşbirliği protokolü" imzalanmıştır. Süresi dolan "Beslenme Dostu Okullar Programı" 20.09.2013 tarihinde yeniden güncellenerek yürütülmüştür. "Beslenme Dostu Okul Projesi" Milli Eğitim Bakanlığı ile işbirliği içerisinde okulların, belirlenen kriterler doğrultusunda "Beslenme Dostu Okullar Değerlendirme Formu" ile denetlenmesi, 100 puan üzerinden 75 ve üzeri puan alan okulların "Beslenme Dostu Okul" sertifikası ile ödüllendirilmesi aşamalarını içermektedir. Okullar ;
• Öğrencilerin boy/kilo ölçümlerinin rutin aralıklarla yapılıp ve risk grubunda olan öğrencilerin velileri ile görüşmeler/bilgilendirme faaliyetleri yapılarak sağlık kuruluşlarına yönlendirilip yönlendirilmediğine,
• Okulun "Beyaz Bayrak " sertifikası bulunup bulunmamasına,
• Yetersiz ve dengesiz beslenmeye neden olabilecek gıda maddelerinin (kızartmalar, gazlı içecekler, kolalı içecekler vb.) neler olduğu ile ilgili bilgilendirmesine
• Süt, ayran, yoğurt vb. içecekler ve taze sıkılmış meyve ve sebze suyu gibi içeceklerin daha sağlıklı oldukları ile ilgili bilgilendirmesine gibi kriterlerine göre değerlendirilmektedir.
BESLENME DOSTU OKUL PROJESİ AMAÇLAR
Öğrencilere yeterli ve dengeli beslenme alışkanlığının kazandırılması,
Dengeli beslenmenin önemini kavrar, israf etmez.
Obezite ile mücadelede düzenli fiziksel aktivite alışkanlığının kazandırılması,
Hareketli yaşam ile ilgili duyarlılığının arttırılması,
Sağlıklı beslenme ve hareketli yaşamı teşvik edici bilgi ve resim yarışmaları, şenlik ve okul içi fiziksel etkinliklerle farkındalık oluşturulması
Akran eğitiminden yararlanılarak öğrencilerin birbirlerini eğitmelerine ve düzenli beslenme konularını birlikte tartışmalarına ortam oluşturulması
Öğrencilerin düzenli fiziksel aktivite yapmalarının motivasyonu ve dikkati arttırıcı olumlu etkilerinin farkındalığının hissettirilmesi,
Daha hijyenik koşullarda eğitim görme imkanı edinebilmesi ve bunu alışkanlık haline getirmesi.